• Zarząd

Piotr Dembiński – prezes
Kamil Toboła – zastępca prezesa
Marek Dembiński – sekretarz

  • Komisja rewizyjna

Krzysztof Godek – przewodniczący
Marcin Kobyłecki – członek
Michał Balasa – członek

  • Statut

STATUT
Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357
Postanowienia ogólne
1. Stowarzyszenie nosi nazwę: Tarnowskie Stowarzyszenie Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357 , w dalszych postanowieniach Statutu zwane Stowarzyszeniem.
2. Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieograniczony.
3. Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem kultury fizycznej. Posiada osobowość prawną. Działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, Ustawy o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r. oraz niniejszego Statutu.
4. Siedzibą Stowarzyszenia jest Tarnów. Terenem działania jest Polska.
5. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może działać na terenie innych państw z poszanowaniem tamtejszego prawa. 6. Stowarzyszenie może należeć do innych krajowych i międzynarodowych organizacji lub związków o podobnych celach.
7. Stowarzyszenie może posiadać własne znaki organizacyjne oraz używać pieczęci, a także wydawać legitymacje i odznaczenia.
8. Działalność Stowarzyszenia oparta jest przede wszystkim na pracy społecznej członków. Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników.
9. Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej. Cele i środki działania
10.Celem Stowarzyszenia jest:
1. popularyzacja strzelectwa rekreacyjnego, sportu strzeleckiego i kolekcjonerstwa broni palnej i innej,
2. poszerzanie wiedzy i edukowanie w dziedzinie strzelectwa rekreacyjnego, sportu strzeleckiego i kolekcjonerstwa broni,
3. promocja i popieranie strzelectwa rekreacyjnego, sportu strzeleckiego i kolekcjonerstwa broni,
4. zwiększenie odsetka obywateli czynnie uprawiających strzelectwo i pasjonatów kolekcjonerstwa,
5. przyspieszenie odbudowy kultury posiadania, kolekcjonowania i strzelania z broni palnej w Polsce. 11. Stowarzyszenie swe cele realizuje poprzez:
1. organizowanie lub udział w imprezach, zawodach strzeleckich, kolekcjonerskich,
2. organizowanie lub udział w prelekcjach, szkoleniach, treningach, pokazach strzeleckich, kolekcjonerskich,
3. działalność szkoleniową, edukacyjną lub informacyjno – promocyjną
4. współdziałanie z władzami publicznymi oraz innymi instytucjami,
5. występowanie z opiniami do organów administracji publicznej,
6. inne działania, niezbędne do realizacji celów statutowych.
7.utrzymywanie więzi koleżeńskiej wśród członków.
Członkowie – prawa i obowiązki
12. Członkami Stowarzyszenia mogą być pełnoletnie osoby fizyczne. Stowarzyszenie posiada członków:
1. zwyczajnych,
2. nadzwyczajnych.
13. Członkami nadzwyczajnymi są założyciele Stowarzyszenia.
14. Członków zwyczajnych przyjmuje Zarząd na podstawie pisemnej deklaracji członkowskiej oraz poparciem dwóch członków stowarzyszenia .
15. Zarząd może zmienić status członka zwyczajnego na nadzwyczajnego, lub członka nadzwyczajnego na zwyczajnego, na podstawie uchwały wszystkich członków nadzwyczajnych Stowarzyszenia, podjętej bezwzględną większością głosów przy obecności minimum połowy uprawnionych do głosu.
16. Członkowie zwyczajni i nadzwyczajni mają prawo:
1. czynnego uczestniczenia w wyborach do władz Stowarzyszenia,
2. korzystania z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia,
3. udziału w zebraniach, wykładach oraz imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie, 4. zgłaszania wniosków co do działalności Stowarzyszenia. 17. Członkowie nadzwyczajni mają prawo:
1. biernego uczestniczenia w wyborach do władz Stowarzyszenia 18. Członkowie Stowarzyszenia mają obowiązek:
1. brać udział w działalności Stowarzyszenia i realizacji jego celów,
2. przestrzegać statutu i uchwał władz Stowarzyszenia,
3. terminowo opłacać ustalone składki i opłaty.
19. Członek zwykły może zostać pozbawiony członkostwa uchwałą Zarządu na skutek
1. pisemnej rezygnacji członka,
2. wykluczenia przez Zarząd,
3. śmierci członka. 20. Zarząd może wykluczyć członka zwykłego na skutek:
1. łamania statutu lub nieprzestrzegania uchwał władz Stowarzyszenia,
2. zachowania niegodnego lub naruszającego dobre imię Stowarzyszenia,
3. uzasadnionego wniosku członka nadzwyczajnego. 21. Od uchwały Zarządu w sprawie nadania lub pozbawienia członkostwa lub zmiany statusu członka przysługuje w terminie 14 dni odwołanie do najbliższego Walnego Zgromadzenia Członków. Uchwała Walnego Zgromadzenia Członków jest ostateczna. Do czasu rozpatrzenia odwołania, członek jest zawieszony w prawach. Władze Stowarzyszenia
22. Władzami Stowarzyszenia są:
1. Walne Zgromadzenie Członków,
2. Zarząd,
3. Komisja Rewizyjna. 23. Kadencję Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej trwają pięć lat, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów,
24. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
25. Walne Zgromadzenie Członków może być zwyczajne i nadzwyczajne.
26. Termin i miejsce obrad Walnego Zgromadzenia Członków Zarząd publikuje w sposób dostępny dla wszystkich członków, co najmniej na 14 dni przed terminem zebrania.
27. Walne Zgromadzenie Członków zwyczajne jest zwoływane na zakończenie kadencji Zarządu przez Zarząd Stowarzyszenia.
28. Walne Zgromadzenie Członków nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane na pisemny wniosek Zarządu, Komisji Rewizyjnej, co najmniej 3/4 członków nadzwyczajnych Stowarzyszenia lub co najmniej 25% ogółu członków Stowarzyszenia
29. Zarząd ustala termin zebrania nie później niż 30 dni od daty otrzymania wniosku o zwołanie Walnego Zgromadzenia Członków
.30. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą przede wszystkim:
1. określenie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia,
2. uchwalania zmian statutu,
3. ustalanie liczebności, wybór i odwoływanie władz Stowarzyszenia,
4. rozpatrywanie sprawozdań władz Stowarzyszenia,
5. udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej,
6. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu,
7. podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku. 31. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków podejmowane są zwykłą większością głosów. Zarząd Stowarzyszenia
32. Zarząd jest powołany do kierowania całą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków.
33. Zarząd składa się z 3 osób, w tym Prezesa. Prezesa wyłania Walne Zgromadzenie Członków w drodze głosowania tajnego.
34. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją, na podstawie umowy podpisanej z członkiem Komisji Rewizyjnej lub pełnomocnikiem powołanym uchwałą Walnego Zgromadzenia Członków.
35. Decyzje Zarządu zapadają za pomocą uchwał zwykłą większością głosów. W przypadku równego rozłożenia głosów, decyduje głos Prezesa.
36. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes w miarę potrzeb.
37. Do kompetencji Zarządu należą:
1. zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,
2. wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
3. realizacja celów Stowarzyszenia,
4. sporządzanie planów pracy i budżetu,
5. ustalanie wysokości składek członkowskich i innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia,
6. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia,
7. podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,
8. zatrudnianie i zwalnianie pracowników,
9. udzielanie pełnomocnictw do działania w imieniu Stowarzyszenia w granicach zwykłego zarządu,
10. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz,
11. przyznawanie nagród lub nakładanie kar na członków Stowarzyszenia,
12. przyjmowanie i skreślanie członków Stowarzyszenia.
38. Do zatwierdzania umów i zaciągania zobowiązań o wartości do 2500 zł konieczne jest współdziałanie Prezesa oraz 3 Członków Zarządu ( całego Zarządu ). Decyzja musi być podjęta jednogłośnie. Powyżej 2500 zł decyzję podejmuje Walne Zgromadzenie zwykła większością głosów.
Komisja Rewizyjna
39. Komisja Rewizyjna sprawuje kontrolę nad działalnością Stowarzyszenia.
40. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 3 osoby, w tym Przewodniczący. Przewodniczącego wyłania Komisja Rewizyjna spośród swoich członków na pierwszym posiedzeniu.
41. Decyzje Komisji Rewizyjnej zapadają za pomocą uchwał zwykłą większością głosów. W przypadku równego rozłożenia głosów, decyduje głos Przewodniczącego.
42. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1. kontrolowanie działalności Zarządu,
2. składanie wniosków z kontroli na Walnym Zgromadzeniu Członków,
3. prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie Walnego Zgromadzenia Członków oraz zebrania Zarządu,
4. składanie wniosków o absolutorium dla władz Stowarzyszenia,
5. składanie sprawozdań z działalności na Walnym Zgromadzeniu Członków.
43. Jeśli skład władz Stowarzyszenia ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu który uległ zmniejszeniu. W ten sposób można powołać nie więcej niż połowę składu organu.
44. Władze Stowarzyszenia mogą powiększyć swój skład w drodze kooptacji, w ilości nieprzekraczającej maksymalnej ilości członków tej władzy określonej Statutem.
Majątek i fundusze
45. Majątek Stowarzyszenia powstaje z:
1. składek członkowskich,
2. darowizn, spadków, zapisów,
3. dotacji i ofiarności publicznej,
4. działalności odpłatnej pożytku publicznego
5. dochodów z własnej działalności
46. Stowarzyszenie może przyjąć spadek wyłącznie z dobrodziejstwem inwentarza.
Postanowienia końcowe
47. Uchwałę w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów – (2/3), przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
48. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zgromadzenie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
49. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.

Regulamin zarządu Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357

Regulamin zarządu Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357 Zarząd Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357 w Tarnowie jest organem wykonawczo-zarządzającym Stowarzyszenia:
  • kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami walnego zebrania,
  • działa na podstawie statutu, uchwał walnego zebrania członków oraz niniejszego regulaminu,
  • Zajmuje się pozyskiwaniem funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
  • reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • za swoją pracę odpowiada przed walnym zebraniem członków.
1/ Zarząd wybierany jest przez walne zebranie członków w głosowaniu tajnym w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków i liczy 4 osoby /tę liczbę określa statut/
2/ W skład zarządu wchodzą: prezes, wiceprezes, sekretarz i skarbnik .
3/ Prezes i pozostali członkowie zarządu wybierani są na walnym zebraniu.
4/ Na pierwszym posiedzeniu zarząd wybiera ze swego grona sekretarza i skarbnika /może wybrać wiceprezesa/.
5/ Kadencja zarządu trwa 2 lat i kończy się z chwilą wyboru nowego zarządu przez walne zebranie członków.
6/ Jeżeli w trakcie trwania kadencji zmniejszy się liczba członków zarządu pochodzących z wyborów, to władzom tym przysługuje prawo kooptacji spośród członków Stowarzyszenia,
7/ Liczba osób dokooptowanych do zarządu nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
8/ Jeżeli powyższy warunek jest niemożliwy do spełnienia zarząd zwołuje walne zebranie w celu odbycia wyborów uzupełniających,
9/ Do realizacji programów i prowadzenia swoich spraw Stowarzyszenie prowadzi biuro oraz może zatrudniać pracowników,.
Do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie trzech członków zarządu .
Zadania zarządu:
1/ wykonywanie uchwał walnego zebrania członków,
2/ występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych w tym regulaminów,
3/ opracowywanie i przedstawianie na walnym zebraniu członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
4/ prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
5/ określanie szczegółowych kierunków działania,
6/ opracowywanie preliminarza budżetowego zatwierdzanego uchwałą przez walne zabranie członków,
7/ uchwalanie regulaminów przewidzianych w statucie,
8/ podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego,
9/ organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
10/ określanie wysokości składki członkowskiej,
11/ zawieranie porozumień o współpracy z innymi organizacjami i instytucjami,
12/ zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień statutu, uchwał walnego zebrania i regulaminów,
13/ wykonywanie zaleceń organu przeprowadzającego kontrolę,
14/ udzielanie kontrolującym oraz walnemu zebraniu wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,
15/ opracowywanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na walnym zebraniu członków,
16/ przedkładanie corocznie walnemu zebraniu członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia – zaopiniowanych uprzednio przez komisję rewizyjną.
Kompetencje i obowiązki zarządu:
  • przygotowywanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał, regulaminów, apeli i oświadczeń walnego zebrania,
  • proponowanie zmian w statucie Stowarzyszenia,
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających,
  • udzielanie wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności,
jak również:
  • postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
  • przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia
  • wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenia jego zadań i kompetencji.
Kompetencje zarządu w sprawach członkowskich:
  • przyjmowanie członków zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w statucie,
  • podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i wykluczania członków zwyczajnych i wspierających,
  • przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
  • wykluczanie za pomocą uchwały członków ze Stowarzyszenia z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia lub działania na szkodę Stowarzyszenia,
  • występowanie do walnego zebrania z wnioskami we wszystkich innych sprawach członków i Stowarzyszenia.
  • proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających
Zebrania zarządu:
  • zebranie zarządu zwołuje prezes bądź osoba przez niego upoważniona,
  • w zebraniach mogą brać udział pełnomocnicy zarządu, przewodniczący komisji rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek z głosem doradczym oraz goście zaproszeni przez prezesa Stowarzyszenia,
  • z posiedzeń zarządu sporządza się protokół, który zawiera porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz odrębne zdanie członka w danej kwestii (protokół podpisują Prezes i protokolant/sekretarz/)
  • zarząd prowadzi rejestr uchwał,
  • uchwały zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków (quorum),
  • w sytuacji równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa,
  • na podstawie uchwały pełnego składu zarząd może podejmować uchwały w głosowaniu tajnym,
  • w przypadkach niecierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, internetowego ,za pomocą poczty elektronicznej bądź ustalenia korespondencyjnego, z dopełnieniem staranności powiadomienia wszystkich członków zarządu,
  • w razie konfliktu interesów Stowarzyszenia z interesami poszczególnego członka zarządu, członek ten powinien wstrzymać się od udziału w rozstrzygnięciu takiej sprawy i żądać zaznaczenia tego w protokole,
  • w przypadku niezastosowania się członka zarządu do wymogów zapisów statutowych, zarząd jest obowiązany dla dobra Stowarzyszenia wyłączyć tego członka od udziału w posiedzeniu zarządu.
Obowiązki osób pełniących funkcje w zarządzie:
  • prezes Stowarzyszenia kieruje pracami zarządu i reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz,
  • sekretarz organizuje pracę zarządu i pilnuje realizacji przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń zarządu,
  • skarbnik odpowiada za sprawy finansowe Stowarzyszenia oraz zbieranie składek członkowskich,
  • członkowie zarządu wykonują zadania według podziału dokonanego przez prezesa oraz wynikające ze stosownych przepisów prawnych: ze statutu, uchwał walnego zebrania Członków i zarządu oraz regulaminów.
Biuro Stowarzyszenia…
  • zarząd nadaje kierunek pracy powołanego przez siebie Biura, sprawuje nad nim kontrolę, powołuje – zatrudnia i zwalnia jego pracowników,
  • zarząd udziela pełnomocnictwa osobie kierującej Biurem do prowadzenia spraw bieżących Stowarzyszenia,
  • zarząd zobowiązany jest do stworzenia odpowiednich warunków dla właściwej realizacji zadań Biura z uwzględnieniem zasad bhp i ppoż.,
  • w zakresie praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy z zatrudnionymi pracownikami mają odpowiednio zastosowanie przepisy kodeksu pracy.
Walne zebrania członków Stowarzyszenia
Zarząd zwołuje walne:
  • w terminie i w sposób określony w statucie,
  • z własnej inicjatywy,
  • na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych,
  • na żądanie komisji rewizyjnej.
Zarząd używa podłużnej pieczęci z określeniem nazwy i siedziby Stowarzyszenia.
Członkowie pełniący funkcje w zarządzie posługują się pieczątkami imiennymi.
W przypadkach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje zarząd kierując się postanowieniami statutu bądź innymi przepisami prawa.
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia go przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.
Uchwała nr… /……
w sprawie uchwalenia regulaminu zarządu Stowarzyszenia
Walne zebranie członków Stowarzyszenia uchwala Regulamin pracy zarządu.
Za przyjęciem uchwały głosowało…, przeciw…, wstrzymało się od głosu… członków…
W związku z przyjęciem uchwały przez większość członków regulamin został uchwalony i wchodzi w życie z dniem…
Sekretarz Przewodniczący walnego zebrania członków

Regulamin komisji rewizyjnej Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357

Regulamin komisji rewizyjnej Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357
  1. Komisja jest organem kontrolnym, działającym w imieniu i z upoważnienia walnego zebrania członków Stowarzyszenia.
  2. Komisja rewizyjna składa się z trzech członków wybranych przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.
  3. Wybrani członkowie komisji rewizyjnej nie mogą być członkami organu zarządzającego, pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa,powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia, nie mogą też być skazani prawomocnym wyrokiem z winy umyślnej (Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003)
  4. Na swoim pierwszym posiedzeniu komisja wybiera ze swego grona: przewodniczącego komisji, zastępcę i sekretarza.
  5. W przypadku zmniejszenia się liczby członków poniżej 3 osób komisja zobowiązana jest uzupełnić swój skład według zasad określonych w statucie.
  6. Najbliższe Walne zebranie – regulaminowe lub zwołane w tym celu walne nadzwyczajne zatwierdza lub odrzuca dokonane zmiany.
  7. Członkowie komisji mogą być odwołani na podstawie uchwały walnego zebrania w przypadku, gdy:
  • nie wywiązują się z obowiązku członka Stowarzyszenia i komisji,
  • działają na szkodę Stowarzyszenia.
  1. Podstawowe kompetencje i obowiązki komisji rewizyjnej:
  • kontrolowanie zgodności działań zarządu ze statutem i uchwałami walnego zebrania oraz regulaminem pracy zarządu,
  • przeprowadzanie merytorycznej i finansowej kontroli działalności zarządu – co najmniej raz w roku,
  • przedstawianie na walnym zebraniu sprawozdań i wniosków dotyczących udzielenia zarządowi absolutorium,
  • zwoływanie walnego zebrania sprawozdawczego, w przypadku gdy zarząd nie zwołuje takiego zebrania,
  1. Komisja rewizyjna wykonuje swoje czynności na posiedzeniach oraz przez swoich członków, którym zleca wykonywanie powierzonych zadań.
  2. Posiedzenia komisji zwołuje przewodniczący, nie rzadziej, niż raz w roku oraz na każde żądanie dwóch członków komisji. O terminie posiedzenia członkowie komisji winni być powiadomieni przynajmniej dwa tygodnie wcześniej.
  3. W posiedzeniach komisji mogą brać udział osoby zaproszone przez przewodniczącego.
  4. Do współpracy i opracowania określonych zagadnień komisja może powołać, za zgodą prezesa zarządu rzeczoznawców lub specjalistów.
  5. W celu wykonania swych statutowych zadań komisja ma prawo żądać od zarządu, członków i pracowników Stowarzyszenia wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi, dokumenty i sprawdzać stan majątku Stowarzyszenia.
  6. Z czynności kontrolnych komisja sporządza protokół zawierający:
  • datę i przedmiot kontroli,
  • nazwiska osób przeprowadzających kontrolę oraz ewentualnie osób obecnych podczas kontroli,
  • wykaz dokumentów, na podstawie których wydano ocenę i wynik kontroli,
  • podpisy osób przeprowadzających kontrolę oraz osób obecnych przy kontroli.
  1. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości komisja rewizyjna powinna żądać zwołania posiedzenia zarządu celem podjęcia odpowiednich kroków zapobiegających powstawaniu nieprawidłowości i umożliwiających likwidacje szkód.
  2. Uchwały komisji rewizyjnej są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy członków komisji rewizyjnej.
  3. Uchwały komisji rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów decyduje głos przewodniczącego. Głosowania są jawne.
  4. Zalecenia komisji rewizyjnej mogą być przekazane zarządowi w formie ustnej, w czasie obrad zarządu lub na piśmie. Fakt ten winien być odnotowany w dokumentacji komisji.
  5. Z każdego posiedzenia i czynności komisji rewizyjnej powinien być sporządzony protokół zawierający podjęte decyzje, uchwały i ustalenia. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji.
  6. Członkowie komisji pełnią swoją funkcję społecznie.
  7. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia go uchwałą przez walne zebranie członków Stowarzyszenia.

Regulamin obrad walnego zebrania członków Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357

Regulamin obrad walnego zebrania członków Tarnowskiego Stowarzyszenia Kolekcjonerów Broni Palnej i Sportów Strzeleckich – .357
1. Walne zebranie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
2. Właściwości i kompetencje walnego zebrania określa statut Stowarzyszenia.
3. Walne zebranie zwoływane jest przez zarząd Stowarzyszenia.
4. Członkowie Stowarzyszenia zawiadamiani są o terminie, miejscu i porządku obrad nie później niż np. na 14 dni przed jego odbyciem się.
5. Walne zebranie otwiera przedstawiciel zarządu Stowarzyszenia, a następnie zebrani dokonują wyboru przewodniczącego zebrania w głosowaniu jawnym.
6. Kompetencje i obowiązki przewodniczącego:
  • prowadzenie zebrania zgodnie z porządkiem obrad i czuwanie nad jego zgodnością ze statutem oraz niniejszym regulaminem,
  • przedstawienie zebranym do zatwierdzenia ustalonego porządku obrad zebrania oraz zgłoszonych wniosków w sprawie zmiany porządku obrad,
  • wybór Sekretarza,
  • sprawdzenie listy obecności i stwierdzenie na jej podstawie prawomocności zebrania,
  • udzielanie głosu członkom według kolejności zgłoszeń,
  • sprawowanie pieczy nad spokojem i porządkiem obrad oraz wydawanie stosownych zarządzeń porządkowych,
  • ustalenie sposobu i kolejności głosowania,
  • podejmowanie innych czynności wynikających z Regulaminu walnego zebrania,
  • po wyczerpaniu spraw zamieszczonych w porządku obrad – ogłoszenie podjętych uchwał i zamknięcie walnego zebrania,
  • sporządzenie i podpisanie protokołu – wspólnie z sekretarzem zebrania;
  • protokół powinien zawierać: datę, porządek obrad, nazwiska przewodniczącego i sekretarza zebrania, krótki opis przebiegu dyskusji, wyniki głosowań, numery i treść podjętych uchwał i załączoną listę obecności członków Stowarzyszenia.
  • przygotowanie wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli na walnym zaszły zmiany, które trzeba zgłosić do Sądu.
7. Wszyscy członkowie stowarzyszenia mają prawo brać udział w walnym zebraniu, każdy z członków posiada prawo do jednego głosu. Członkami zwyczajnymi są: założyciele oraz te osoby, które wstąpiły w szeregi Stowarzyszenia.
8.Walne zebranie członków dokonuje wyboru władz Stowarzyszenia.
9.Kandydatów do władz Stowarzyszenia mają prawo zgłaszać wszyscy członkowie Stowarzyszenia – po uzyskaniu zgody kandydata.
10.Do przeprowadzenia wyborów powołuje się komisję skrutacyjną.
11.Wybory władz są tajne i bezpośrednie, następują bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
12. Walne zebranie wybiera zarząd i komisją rewizyjną – w trybie przewidzianym przez statut Stowarzyszenia. zarząd kieruje działalnością Stowarzyszenia, komisja rewizyjna sprawuje nadzór wewnętrzny, dotyczący działań merytorycznych i finansowych.
13. Władze Stowarzyszenia konstytuują się w ciągu 2 dni od wyborów.
14.Walne zebranie może powoływać komisje nadzwyczajne dla zbadania określonej sprawy. Powołując takie komisje, walne zebranie określa cel, zasady i tryb ich działania.
15.Głosowania inne niż wybór władz Stowarzyszenia odbywają się jawnie.
16.Na żądanie ¼ liczby członków Stowarzyszenia obecnych na walnym zebraniu przewodniczący może zarządzić głosowanie tajne w innych sprawach – objętych porządkiem obrad, jak też zgłoszonych na zebraniu.
17. Komisja rewizyjna na walnym zebraniu przedstawia wniosek o udzielenie/nieudzielenie absolutorium /ustępującemu/ zarządowi.
18. Komisja rewizyjna przygotowuje wniosek wcześniej, przed zebraniem – po szczegółowym sprawdzeniu wykonania nakreślonego planu pracy, budżetu i uchwał zarządu.
19.W przypadku braku kworum, po konsultacji z sekretarzem, przewodniczący wyznacza termin zebrania w tym samym dniu, 30 minut po pierwszym terminie, bez względu na liczbę osób uprawnionych do głosowania.
20. Nadzwyczajne walne zebranie zwoływane jest w trybie i na zasadach określonych w statucie. Nadzwyczajne walne zebranie może odbywać się w każdym czasie i obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.
21. Do nadzwyczajnego walnego zebrania stosuje się odpowiednio przepisy niniejszego regulaminu.
22.Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek zarządu lub grupy 5 członków Stowarzyszenia.
  1. Przyjęcie zmiany postanowień Regulaminu następuje w formie uchwały.